Vyhláška by především měla definovat pojem rekreační jízdní kolo jako základní typ jízdního kola. Od jeho vybavení by se měly odvíjet další požadavky na vybavení kol pro městskou a příměstskou dopravu a především pro provoz za snížené viditelnosti.
Velmi důsledně by měla být definována a vyžadována podmínka minimálního osvětlení při dojezdu za snížené viditelnosti. Podle mého je nutná aktivní blikačka nejen vzadu, ale i vpředu. Většina běžně používaných baterek na řidítka, zpravidla stejně nezajistí bezpečné osvětlení terénu před kolem, tak ať jsme alespoň vidět pro ostatní.
Dovolil bych si podotknout, že právě nereálné požadavky na správné osvětlení jízdního kola způsobují to, že velká většina kol není osvětlena vůbec. Obzvláště požadavek současného rozsvícení předního a zadního světla se nedodržuje právě nejllépe, pokud ovšem nemáte předpisovou Ukrajinu.
Jako inspirace k požadavkům na noční osvětlení kola by mohla posloužit třeba jednoznačná definice z USA: přední světlo musí být vidět na 500 feet tj. 152,4 metru. Je to daleko jednoznačnější než naše složité definice s úhly a svítivostí, také se to lépe kontroluje.
Na rekreačním kole by tedy mělo být:
Na základě vlastních zkušeností s viditelností ještě přidávám:
Při dojezdu za snížené viditelnosti by mělo být povinné:
Jako další doplňkové vybavení, závislé na zvážení cyklisty by mohlo být:
Pro pravidelnou jízdu za snížené viditelnosti by mělo být doporučeno: